ZGŁOŚ PROBLEMikona ozdobna

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane
*
*
*
*
captcha
Zapoznałem/am się i akceptuję regulamin oraz politykę prywatności *

ODSYŁACZE

Link do zasobu (portal):

Link do zasobu (skrót):

http://zasobynauki.pl/zasoby/57546

Link do zasobu (repozytorium):

https://id.e-science.pl/records/57546

Typ zasobu: zdjęcie

Dom i atelier Horty. Parter (229)

Widok

Metadane zasobu

Tytuł Dom i atelier Horty. Parter (229)
Wariant tytułu: Horta's house and studio, the ground floor (229)
Osoby Autorzy: Barbara Widera
Partner: Politechnika Wrocławska
Opis W domu pod numerem 25 drzwi frontowe usytuowano po prawej stronie, obok wejścia do atelier. Taki układ spajał oba budynki zarówno w kompozycji elewacji (na styku budynków powstała oś kompozycyjna), jak i w układzie funkcjonalnym, ponieważ umożliwiał połączenie ich stref komunikacyjnych. Dębowe drzwi wiodące do prywatnej rezydencji były trójdzielne, szersze i bardziej reprezentacyjne od prowadzących do pracowni. Okna pierwszego i drugiego piętra rozmieszczono w równych odstępach, tworząc rytm trzech pionowych osi. Na pierwszym piętrze w środkowej osi znalazły się drzwi balkonu. Nad wejściem do budynku do podstawy balkonu dodano zaokrąglone zadaszenie. Podłogę balkonu wykonano z matowego szkła opartego na żelaznej konstrukcji. Słupki balkonu u góry łączyły się z żelaznymi wspornikami podtrzymującymi wykusz z dwoma oknami, zwieńczony tarasem i ozdobną balustradą. Na poziomie terenu w budynku mieszkalnym znajdowały się salonik, garderoba i niewielka łazienka. Klatka schodowa na lewo od wejścia była wyłożona marmurem z Carrary i wiodła do reprezentacyjnych pomieszczeń na podwyższonym parterze. Należały do nich duży salon od strony ulicy oraz połączona z nim jadalnia w głębi domu. Prywatne pomieszczenia na pierwszym piętrze składały się z saloniku i buduaru oraz sypialni i sąsiadującej z nią garderoby, a także połączonych wewnętrznymi drzwiami łazienki i toalety. Na najwyższej kondygnacji znajdowały się pokoje córki Victora Horty, Simone. Do nich w 1906 r. dodano ogród zimowy i taras, umieszczone na tyłach domu. (Polski)
Opis w innym języku: In the house at number 25, the front door is on the right, next to the entrance to the studio. This arrangement bonded both buildings in the façade composition (a compositional axis was formed at the junction of the buildings) and in the functional arrangement, as it allowed for the connection of their communication zones. The oak door leading to the private residence was triple, wider and more representative than the door to the studio. The windows of the first and second floors are placed at equal intervals, creating a rhythm of three vertical axes. On the first floor in the middle axis there is a balcony door. A rounded roof was added to the base of the balcony, above the entrance to the building. The balcony floor is made of frosted glass based on an iron structure. The balcony posts at the top were connected to the iron brackets supporting the bay window, with a terrace and its decorative balustrade in the shape of butterfly wings. On the ground level in the residential building there was a lounge, a dressing room and a small bathroom. The staircase to the left of the entrance was lined with Carrara marble and led to the representative rooms on the raised ground floor. These included a large living room on the street side and an adjoining dining room at the back of the house. The private rooms on the first floor consisted of a living room and a boudoir, a bedroom and an adjoining wardrobe, as well as a bathroom and toilet connected by an internal door. An intriguing solution was the urinal, hidden discreetly in the bedside cabinet. On the top floor were the rooms of Victor Horta's daughter, Simone. In 1906, a winter garden and a terrace at the back of the house were added to them. (Angielski)
Słowa kluczowe "bruksela"@pl, "secesja (architektura)"@pl, "Victor Horta"@pl, "fotografia krajoznawcza"@pl, "zabytki architektury"@pl, "dziedzictwo architektoniczne"@pl, "architektura historyczna"@pl, "dziedzictwo kultury"@pl, "UNESCO"@pl
Klasyfikacja Typ zasobu: zdjęcie
Dyscyplina naukowa: Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / architektura i urbanistyka (2018)
Grupa docelowa: uczniowie, studenci, nauczyciele, naukowcy, ogół społeczeństwa
Szkodliwe treści: Nie
Charakterystyka Miejsce powstania: Bruksela
Czas powstania: 2014
Nazwa serii: Architektura europejska, obiekty Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO, Bruksela
Numeracja: 229
Model skanera lub aparatu fotograficznego: Canon EOS 50D
Licencja CC BY-SA 4.0
Informacje techniczne Deponujący: Barbara Widera
Data udostępnienia: 10-06-2021
Kolekcje Kolekcja Politechniki Wrocławskiej

Cytowanie

Skopiowano

Barbara Widera. Dom i atelier Horty. Parter (229). [zdjęcie] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.

Podobne zasoby

Katedra Najświętszej Marii Panny w Sewilli (974)

Barbara Widera, zdjęcie, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / architektura i urbanistyka (2018)

Teneryfa - Orotava, Casa de los Balcones (2023)

Barbara Widera, zdjęcie, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / architektura i urbanistyka (2018)

Teneryfa - Orotava, Victoria Garden (2044)

Barbara Widera, zdjęcie, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / architektura i urbanistyka (2018)

Houston - Museum of Fine Arts by Steven Holl and Sculpture Gardens (2662)

Barbara Widera, zdjęcie, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / architektura i urbanistyka (2018)

Teneryfa - Orotava (2071)

Barbara Widera, zdjęcie, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / architektura i urbanistyka (2018)

Lanzarote - Casa César Manrique (1841)

Barbara Widera, zdjęcie, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / architektura i urbanistyka (2018)

Zobacz więcej