ZGŁOŚ PROBLEM
ODSYŁACZE
Link do zasobu (skrót):
http://zasobynauki.pl/zasoby/83194Link do zasobu (repozytorium):
https://id.e-science.pl/records/83194Metadane zasobu
| Tytuł |
Analiza wpływu dodatkowych elementów fotela zwiększających komfort na kinematykę, biomechanikę i kryteria urazowości pasażerów Wariant tytułu: Analysis of the impact of supplementary automotive seat components enhancing comfort on passenger kinematics, biomechanics, and injury criteria |
|---|---|
| Osoby |
Autorzy:
Wanda Helena Górniak
Partner: Politechnika Wrocławska |
| Opis |
The study investigated the influence of additional seat overlays designed to improve comfort such as headrest pads, lumbar supports and seat cushions on passenger biomechanics and kinematics during crash events. Experiments were carried out at the Vehicle Dynamics and Safety Laboratory of Wrocław University of Science and Technology using a sled test rig that generated crash pulses between 8g and 32g. A Hybrid III 50th percentile crash test dummy was seated on the tested seats. Baseline tests with standard seats were compared against configurations with different overlays including headrest variants HS1 HS2 HS3 seat cushions AS1 AS3 AS4 and lumbar supports LS1 LS3 LS4. The experimental program was divided into two scenarios: frontal impacts performed at 10 g 20 g and 30 g and rear impacts performed at 10 g 15 g and 20 g. A planned experimental design DOE approach was used to assess how these modifications altered passenger motion and stability. The deposited dataset includes the raw biomechanical signal files that were downsampled from 15 kHz to 1 kHz to facilitate processing and the photographic documentation of the overlays, which has been archived as a compressed RAR package in the institutional research repository of Wroclaw University of Science and Technology as supplementary research data. (Angielski) |
| Słowa kluczowe | "Hybrid 3"@en, "Crash Test"@pl, "Rear Impact"@en, "Frontal Impact"@en, "Sled test"@en, "impact"@en, "kryteria"@pl, "Injury Criteria"@en |
| Klasyfikacja |
Typ zasobu:
zbiór, baza danych Dyscyplina naukowa: Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria mechaniczna (2018) Grupa docelowa: naukowcy Szkodliwe treści: Nie |
| Charakterystyka |
Miejsce powstania: Wrocław
Czas powstania: 2025 Liczba rekordów danych: 12 Język zasobu: Angielski |
| Licencja | CC BY-SA 4.0 |
| Informacje techniczne |
Deponujący: Wanda Górniak Data udostępnienia: 29-09-2025 |
| Kolekcje | Kolekcja Politechniki Wrocławskiej |
Cytowanie
Wanda Helena Górniak. Analiza wpływu dodatkowych elementów fotela zwiększających komfort na kinematykę, biomechanikę i kryteria urazowości pasażerów. [zbiór, baza danych] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.
Podobne zasoby
Determination of injury criteria and passenger kinetics considering variable seat positions during a passenger car accident
zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria mechaniczna (2018)
Applying relevance-assessing methodologies to Horizon 2020. Final Report
Barbara Widera, Katerina Valta, Mirjana Pejić Bach, Irena Kondratenko, Ramon Flecha, Anna Augustyn, Sorin Cheval, Michele De Gennaro, Toivo Maimets, Christine Mohler, Milan Palat, Krasimira Paskaleva, Cristina Plescan, Alfred Radauer, David Southwood, Karen Hanghoj Sorensen, Peter Van den Besselaar, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / nauki o zarządzaniu i jakości (2018)
Determination of Injury Criteria and Passenger Kinematics Considering Variable Seat Positions During a Car Accident
Aleksander Górniak, zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria mechaniczna (2018)