ZGŁOŚ PROBLEMikona ozdobna

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane
*
*
*
*
captcha
Zapoznałem/am się i akceptuję regulamin oraz politykę prywatności *

ODSYŁACZE

Link do zasobu (portal):

Link do zasobu (skrót):

http://zasobynauki.pl/zasoby/83194

Link do zasobu (repozytorium):

https://id.e-science.pl/records/83194

Typ zasobu: zbiór, baza danych

Analiza wpływu dodatkowych elementów fotela zwiększających komfort na kinematykę, biomechanikę i kryteria urazowości pasażerów

Widok

Metadane zasobu

Tytuł Analiza wpływu dodatkowych elementów fotela zwiększających komfort na kinematykę, biomechanikę i kryteria urazowości pasażerów
Wariant tytułu: Analysis of the impact of supplementary automotive seat components enhancing comfort on passenger kinematics, biomechanics, and injury criteria
Osoby Autorzy: Wanda Helena Górniak
Partner: Politechnika Wrocławska
Opis The study investigated the influence of additional seat overlays designed to improve comfort such as headrest pads, lumbar supports and seat cushions on passenger biomechanics and kinematics during crash events. Experiments were carried out at the Vehicle Dynamics and Safety Laboratory of Wrocław University of Science and Technology using a sled test rig that generated crash pulses between 8g and 32g. A Hybrid III 50th percentile crash test dummy was seated on the tested seats. Baseline tests with standard seats were compared against configurations with different overlays including headrest variants HS1 HS2 HS3 seat cushions AS1 AS3 AS4 and lumbar supports LS1 LS3 LS4. The experimental program was divided into two scenarios: frontal impacts performed at 10 g 20 g and 30 g and rear impacts performed at 10 g 15 g and 20 g. A planned experimental design DOE approach was used to assess how these modifications altered passenger motion and stability. The deposited dataset includes the raw biomechanical signal files that were downsampled from 15 kHz to 1 kHz to facilitate processing and the photographic documentation of the overlays, which has been archived as a compressed RAR package in the institutional research repository of Wroclaw University of Science and Technology as supplementary research data. (Angielski)
Słowa kluczowe "Hybrid 3"@en, "Crash Test"@pl, "Rear Impact"@en, "Frontal Impact"@en, "Sled test"@en, "impact"@en, "kryteria"@pl, "Injury Criteria"@en
Klasyfikacja Typ zasobu: zbiór, baza danych
Dyscyplina naukowa: Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria mechaniczna (2018)
Grupa docelowa: naukowcy
Szkodliwe treści: Nie
Charakterystyka Miejsce powstania: Wrocław
Czas powstania: 2025
Liczba rekordów danych: 12
Język zasobu: Angielski
Licencja CC BY-SA 4.0
Informacje techniczne Deponujący: Wanda Górniak
Data udostępnienia: 29-09-2025
Kolekcje Kolekcja Politechniki Wrocławskiej

Cytowanie

Skopiowano

Wanda Helena Górniak. Analiza wpływu dodatkowych elementów fotela zwiększających komfort na kinematykę, biomechanikę i kryteria urazowości pasażerów. [zbiór, baza danych] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.

Podobne zasoby

Applying relevance-assessing methodologies to Horizon 2020. Final Report

Barbara Widera, Katerina Valta, Mirjana Pejić Bach, Irena Kondratenko, Ramon Flecha, Anna Augustyn, Sorin Cheval, Michele De Gennaro, Toivo Maimets, Christine Mohler, Milan Palat, Krasimira Paskaleva, Cristina Plescan, Alfred Radauer, David Southwood, Karen Hanghoj Sorensen, Peter Van den Besselaar, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / nauki o zarządzaniu i jakości (2018)

Zobacz więcej