ZGŁOŚ PROBLEMikona ozdobna

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane
*
*
*
*
captcha
Zapoznałem/am się i akceptuję regulamin oraz politykę prywatności *

ODSYŁACZE

Link do zasobu (portal):

Link do zasobu (skrót):

http://zasobynauki.pl/zasoby/46756

Link do zasobu (repozytorium):

https://id.e-science.pl/records/46756

Typ zasobu: materiał dydaktyczny

Parametry indykowane i efektywne tłokowych napędów lotniczych

Widok

Metadane zasobu

Tytuł Parametry indykowane i efektywne tłokowych napędów lotniczych
Osoby Autorzy: Maciej Cholewiński
Partner: Politechnika Wrocławska
Opis Zagadnienie opracowane zostało w ramach kursu "Wybrane zagadnienia z teorii napędów lotniczych" realizowanego przez Katedrę Termodynamiki, Teorii Maszyn i Urządzeń Cieplnych Politechniki Wrocławskiej.
Przedstawiono sposób analizy wykresów indykatorowych oraz aparat matematyczny służący do obliczeń mocy: indykowanej i efektywnej napędów lotniczych wykorzystujących silniki tłokowe. Wprowadzono i wytłumaczono pojęcia: średniego ciśnienia, mocy, sprawności indykowanej oraz efektywnej. Wskazano na sposoby wyznaczania zużycia paliwa, momentu obrotowego oraz bilansu cieplnego TSL. (Polski)
Słowa kluczowe "silnik tłokowy"@pl, "obieg Otto"@pl, "wykres indykatorowy"@pl
Klasyfikacja Typ zasobu: materiał dydaktyczny
Dyscyplina naukowa: Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)
Grupa docelowa: studenci
Szkodliwe treści: Nie
Charakterystyka Miejsce powstania: Wrocław
Czas powstania: 2019
Nazwa serii: Wybrane zagadnienia z teorii napędów lotniczych
Numeracja: 14
Liczba stron: 9
Język zasobu: Polski
Licencja CC BY-SA 4.0
Informacje techniczne Deponujący: Józef Rak
Data udostępnienia: 12-08-2019
Kolekcje Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Learning PWr

Cytowanie

Skopiowano

Maciej Cholewiński. Parametry indykowane i efektywne tłokowych napędów lotniczych. [materiał dydaktyczny] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.

Podobne zasoby

Wybrane zagadnienia z projektowania technologii spalania paliw. Wykład 1: Właściwości fizykochemiczne paliw stałych

Maciej Cholewiński, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)

Kinematyka ruchu tłoka w silnikach o zapłonie iskrowym

Maciej Cholewiński, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)

Wybrane zagadnienia z projektowania technologii spalania paliw. Wykład 11: Podstawy obliczeń biogazowni rolniczych

Maciej Cholewiński, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)

Termodynamika procesów rozprężania w turbinach

Maciej Cholewiński, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)

Obieg Stirlinga

Andrzej Nowak, materiał dydaktyczny, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (2018)

Zobacz więcej