ZGŁOŚ PROBLEMikona ozdobna

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane
*
*
*
*
captcha
Zapoznałem/am się i akceptuję regulamin oraz politykę prywatności *

ODSYŁACZE

Link do zasobu (portal):

Link do zasobu (skrót):

http://zasobynauki.pl/zasoby/646

Link do zasobu (repozytorium):

https://id.e-science.pl/records/646

Typ zasobu: ekspert

Doświadczenie eksperckie - Janusz Olearnik

Metadane zasobu

Tytuł Doświadczenie eksperckie - Janusz Olearnik
Osoby Partner: Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Opis Zarządzanie przedsiębiorstwami - konsulting menedżerski: doradztwo w kształtowaniu planów strategicznych, analizach ekonomicznych, badaniach rynkowych, biznesplanów i studiów wykonalności, koncepcje i działania marketingowe.
Przedsiębiorczość: nauczanie postaw i działań przedsiębiorczych, wykłady i szkolenia (warsztaty), przedsiębiorczość uczelni;
Turystyka - biznes turystyczny, marketing w turystyce, przedsięwzięcia turystyczne. (Polski)
Słowa kluczowe "Zarządzanie"@pl, "ekonomika"@pl, "turystyka i edukacja"@pl, "nauczanie przedsiębiorczości"@pl
Klasyfikacja Typ zasobu: ekspert
Dyscyplina naukowa: dziedzina nauk ekonomicznych (2011)
Grupa docelowa: naukowcy, studenci, przedsiębiorcy
Szkodliwe treści: Nie
Charakterystyka Osoba: Janusz Olearnik
Specjalizacja: zarządzanie, ekonomia, przedsiębiorczość, turystyka
Ukończona uczelnia: Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Ukończony kierunek: ekonomika obrotu towarowego i usług
Specjalność: ekonomika usług
Tytuł pracy magisterskiej: Rola domów towarowych np. Domu towarowego w Opolu
Rok obrony pracy magisterskiej: 1972
Tytuł rozprawy doktorskiej: Analiza regionalnego rynku usług np. województwa wrocławskiego
Rok obrony rozprawy doktorskiej: 1976
Tytuł rozprawy habilitacyjnej: Funkcjonowanie i rozwój sfery usług w Polsce
Rok obrony rozprawy habilitacyjnej: 1982
Rok uzyskania tytułu profesora zwyczajnego: 1993
Doświadczenie eksperckie:

Liczne publikacje naukowe z zakresu zarządzania, marketingu, turystyki.
Liczne recenzje prac naukowych - wydawnicze i związane z rozwojem naukowym. (nauki ekonomiczne)
Projekty na rzecz praktyki gospodarczej wykonywane z pozycji pracownika uczelni (zarządzanie, turystyka)
Zarządzanie uczelnią niepubliczną - wykonywanie funkcji rektora Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu (2002-2008)
Praca w firmie konsultingowej SJOS sp. z o.o. we Wrocławiu jako zawodowy doradca, w okresie 1993-2004, liczne projekty doradcze w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem i jego rozwoju.

Inne osiągnięcia:

Promotor i recenzent rozpraw doktorskich

Publikacje
  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Tytuł: Przedsiębiorczość jako element nowoczesnej orientacji szkoły wyższej
    Tytuł źródła: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, seria Problemy zarządzania, finansów i marketingu
    Rok wydania: 2013
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): nr 751 seria 29/2013
    Od strony: 89
    Do strony: 98

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Tytuł: Tourism product of the region – marketing approach
    Tytuł źródła: Tourism role in the regional economy vol.IV Regional tourism product – theory and practice
    Rok wydania: 2013
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): Monografia (część)
    Od strony: 88
    Do strony: 97

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Tytuł: Nowoczesne kształcenie z wykorzystaniem technik multimedialnych – możliwości i przykłady
    Tytuł źródła: Nowoczesne kształcenie z wykorzystaniem technik multimedialnych – możliwości i przykłady
    Rok wydania: 2011
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): Monografia (część)

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Tytuł: Przedsiębiorcza uczelnia i jej relacje z otoczeniem
    Tytuł źródła: Przedsiębiorcza uczelnia i jej relacje z otoczeniem
    Rok wydania: 2009
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): Monografia (część)

  • Autorzy: Janusz Olearnik, Mirosława Pluta-Olearnik
    Tytuł: Innowacje produktowe w marketingu usług
    Tytuł źródła: Współczesny marketing - strategie
    Rok wydania: 2008
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): Monografia (część)
    Od strony: 231
    Do strony: 237

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Tytuł: Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym – ujęcie procesowe, podmiotowe i narzędziowe
    Tytuł źródła: Zarządzanie marketingowe we współczesnym handlu i usługach
    Rok wydania: 2007
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): Monografia (część)
    Od strony: 215
    Do strony: 222

  • Autorzy: Janusz Olearnik, Mirosława Pluta-Olearnik
    Tytuł: Usługi edukacyjne w przestrzeni europejskiej – badanie i stymulowanie postępu
    Tytuł źródła: Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu
    Rok wydania: 2006
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): nr 1107/2006
    Od strony: 285
    Do strony: 293

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Współtwórcy: Kalina Pasek
    Tytuł: Innowacyjność w turystyce i jej oddziaływanie promocyjne
    Tytuł źródła: Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
    Rok wydania: 2014
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): 46/2014
    Od strony: 91
    Do strony: 102

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Współtwórcy: Mirosława Pluta-Olearnik
    Tytuł: Marketing a koncepcja biznesowa
    Tytuł źródła: Zeszyty Naukowe, Uniwersytet Szczeciński
    Rok wydania: 2015
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): nr 850, seria Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 37/2015
    Od strony: 9
    Do strony: 22

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Tytuł: Innowacje w turystyce – ich charakter i obszary poszukiwań
    Tytuł źródła: Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
    Rok wydania: 2015
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): 50/2015
    Od strony: 81
    Do strony: 91

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Współtwórcy: Mirosława Pluta-Olearnik
    Tytuł: Entrepreneurial university – from ideas to reality
    Tytuł źródła: Optimum. Studia Ekonomiczne
    Rok wydania: 2015
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): 5/77
    Od strony: 110
    Do strony: 120

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Tytuł: Innowacje jako element koncepcji marketingowej przedsiębiorstwa
    Tytuł źródła: Logistyka
    Rok wydania: 2015
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): 2/2015
    Od strony: 1008
    Do strony: 1013

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Tytuł:  Uczelnia naszych czasów – między skarbnicą wiedzy a uniwersytetem przedsiębiorczym
    Tytuł źródła: Eunomia
    Rok wydania: 2015
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): 7/83
    Od strony: 13
    Do strony: 17

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Tytuł: Przedsiębiorczość – współczesne podejścia i problemy rozwoju
    Tytuł źródła: Procesy innowacyjne w polskiej gospodarce – potencjał zmian
    Rok wydania: 2016
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): Monografia
    Od strony: 103
    Do strony: 110

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Współtwórcy: Mirosława Pluta-Olearnik
    Tytuł: Atrybuty przedsiębiorczej uczelni w polskiej praktyce
    Tytuł źródła: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Marketing i Zarządzanie
    Rok wydania: 2016
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): 1/42
    Od strony: 139
    Do strony: 148

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Tytuł: Współczesny marketing w turystyce i jego specyfika
    Tytuł źródła: Ekonomiczne Problemy Turystyki
    Rok wydania: 2016
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): 1/33
    Od strony: 9
    Do strony: 20

  • Autorzy: Janusz Olearnik
    Współtwórcy: Mirosława Pluta-Olearnik
    Tytuł: Uniwersytet przedsiębiorczy - herezja czy nowa orientacja uczelni?
    Tytuł źródła: Horyzonty Wychowania
    Rok wydania: 2016
    Numeracja (rocznik, numer, zeszyt, część): vol. 15 nr 35
    Od strony: 55
    Do strony: 71
Udział w projektach naukowych
  • Nazwa projektu: Partnerstwo i konkurencja w usługach edukacji wyższej a zachowania przedsiębiorcze uczelni
    Nazwa funkcji: członek zespołu, współautor
    Jednostka przyznająca grant: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
    Numer: N115 082 32/4277
    Rok od: 2007
    Rok do: 2009
    Dyscyplina: dziedzina nauk ekonomicznych (2011)
    Finansowanie: Projekt naukowy finansowany przez Narodowe Centrum Nauki

  • Nazwa projektu: Uwarunkowania przestrzenne i społeczno-ekonomiczne rozwoju turystyki na Dolnym Śląsku
    Nazwa funkcji: członek zespołu, współautor
    Jednostka przyznająca grant: Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
    Rok od: 2014
    Rok do: 2016
    Dyscyplina: dziedzina nauk o kulturze fizycznej (2011)
    Finansowanie: Projekt finansowany przez ministra właściwego do spraw nauki

  • Nazwa projektu: Kształcimy dla pracy
    Nazwa funkcji: Kierownik projektu
    Jednostka przyznająca grant: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
    Numer: UDA – POKL.04.01.01-00-088/09-00
    Rok od: 2009
    Rok do: 2011
    Dyscyplina: dziedzina nauk ekonomicznych (2011)
    Finansowanie: Projekt w ramach programu Unii Europejskiej

  • Nazwa projektu: Potencjał, uwarunkowania i kierunki rozwoju turystyki w różnych aspektach, formach i skalach przestrzennych
    Nazwa funkcji: członek zespołu, współautor
    Jednostka przyznająca grant: Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
    Rok od: 2017
    Rok do: 2017
    Dyscyplina: dziedzina nauk o kulturze fizycznej (2011)
    Finansowanie: Projekt finansowany przez ministra właściwego do spraw nauki
Prowadzone przedmioty
  • Metodologia badań naukowych

  • Zarządzanie w turystyce i rekreacji

  • Przedsiębiorczość w turystyce i rekreacji
Prowadzone kursy instruktorskie
  • Nazwa kursu: Treningi menedżerskie dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw
    Organizator kursu: SJOS sp. z o.o. we Wrocławiu (firma konsultingowa)

  • Nazwa kursu: Sesje strategiczne dla przedsiębiorstw
    Organizator kursu: SJOS sp. z o.o. we Wrocławiu (firma konsultingowa)
Kwalifikacje
  • Typ kwalifikacji: nauczyciel akademicki
    Opis: Kwalifikacje pozwalają na: prowadzenie zajęć dydaktycznych na poziomie edukacji wyższej, organizowanie i wykonywanie badań naukowych.

  • Typ kwalifikacji: menedżerskie
    Opis: Kwalifikacje pozwalają na zarządzanie podmiotami biznesowymi

  • Typ kwalifikacji: konsultingowe
    Opis: Kwalifikacje pozwalają na wykonywanie usług doradczych w zakresie doradztwa menedżerskiego.
Współpraca z innymi podmiotami
  • Nazwa podmiotu: Urząd Miejski Wrocławia
    Rok od: 2016
    Rok do: 2017
    Zakres: Doradztwo dla Urzędu w sprawach rozwoju turystyki we Wrocławiu.

  • Nazwa podmiotu: Uczelnie krajowe
    Rok od: 2014
    Rok do: 2017
    Zakres: Recenzowanie prac naukowych, konsultacje naukowo-badawcze.

  • Nazwa podmiotu: Uczelnie niepubliczne Dolnego Śląska
    Rok od: 2002
    Rok do: 2008
    Zakres: Uczestnictwo w działaniach Kolegium Rektorów Uczelni Niepublicznych Wrocławia i Dolnego Śląska

  • Nazwa podmiotu: Przedsiębiorstwa różnych branż - ponad 100 podmiotów
    Rok od: 1993
    Rok do: 2004
    Zakres: Realizacja projektów konsultingowych - jako wiceprezes firmy doradczej SJOS sp. z o.o. we Wrocławiu oraz kierownik i wykonawca ponad 100 projektów
Współpraca z renomowanymi ośrodkami
  • Nazwa instytucji/jednostki: Handelshohschule Leipzig
    Opis: Współpraca z renomowaną uczelnią niemiecką w zakresie wspólnego uruchomienia i prowadzenia studiów MBA w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu (2006-2008, jako Rektor Wyższej Szkoły Handlowej i realizator projektu)

  • Nazwa instytucji/jednostki: Metro AG w Dusseldorfie (Polska, z siedzibą w Warszawie)
    Opis: Współpraca z pionem szkoleniowym renomowanej spółki w zakresie przygotowania i prowadzenia w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu studiów specjalnych dla przyszłej kadry hipermarketów Spółki (2005-2008, jako Rektor w.w. Uczelni i realizator projektu)

  • Nazwa instytucji/jednostki: Minister Przekształceń Własnościowych
    Opis: Wykonywanie na zlecenie Ministerstwa projektów w zakresie przekształceń restrukturyzacyjnych i własnościowych spółek Skarbu Państwa (1995-2002, jako wiceprezes i konsultant w firmie doradczej SJOS sp. z o.o. we Wrocławiu)
Aplikacje wyników badań
  • Nazwa podmiotu: Urząd Miasta Wrocławia
    Opis:

    KIERUNKI ROZWOJU WROCŁAWSKIEJ TURYSTYKI DO 2022 ROKU, realizacja IX-XI 2016, powstały Raport pisemny „W poszukiwaniu kierunków rozwoju wrocławskiej turystyki do 2022 roku”, listopad 2016, wydruk ss.14 plus forma elektroniczna. Zrealizowany wspólnie z Piotrem Oleśniewiczem na podstawie umowy o dzieło z dnia 20-06-2016 roku par. 1 pkt 2 i 3 zawartej z Fundacją Promocji Turystyki Kongresowej „Convention Bureau – Wrocław” będącą jednostką Miasta Wrocław nadzorowaną przez Urząd Miasta Wrocław.


    Rok: 2016

  • Nazwa podmiotu: Urząd Miasta Wrocławia
    Opis:

    Turystyczny Wrocław 2016 – ocena stanu turystyki we Wrocławiu - siły, słabości, szanse i zagrożenia, realizacja IX-XI 2016, powstały Raport pisemny „Turystyczny Wrocław 2016 – ocena stanu turystyki we Wrocławiu - siły, słabości, szanse i zagrożenia”, październik 2016, wydruk ss.15 plus forma elektroniczna . Zrealizowany wspólnie z Piotrem Oleśniewiczem na podstawie umowy o dzieło z dnia 20-06-2016 roku par. 1 pkt 2 i 3 zawartej z Fundacją Promocji Turystyki Kongresowej „Convention Bureau – Wrocław” będącą jednostką Miasta Wrocław nadzorowaną przez Urząd Miasta Wrocław.


    Rok: 2016

  • Nazwa podmiotu: Urząd Miasta Wrocławia
    Opis:

    KONCEPCJA ROZWOJU TURYSTYKI WE WROCŁAWIU DO 2023 ROKU
    - opracowanie strategii turystycznej miasta, wykonane pod kierunkiem Janusz Olearnika przy współudziale osób: Wojciech Fedyk, Piotr Oleśniewicz, Jacek Pluta, w okresie roku 2017, wdrożone w grudniu 2017 na rzecz Urzędu Miasta Wrocławia.


    Rok: 2017
Konferencje
  • Nazwa: Trendy w turystyce, 2015
    Opis: Referat opublikowany Konferencja Katedr turystycznych Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    Rok: 2015

  • Nazwa: II Międzynarodowa Konferencja Naukowa Innowacje i przedsiębiorczość - teoria i praktyka, 2015
    Opis: referat wygłoszony i opublikowany Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
    Rok: 2015

  • Nazwa: III Forum Turystyki Europejskiej "Przyszłość w turystyce - turystyka w przyszłości", 2015
    Opis: Temat: Open your mind czyli innowacje w turystyce Referat wygłoszony i opublikowany
    Rok: 2015

  • Nazwa: Forum Marketingu, 2015
    Opis: Wygłoszony i opublikowany referat Temat Konferencji "Anatomia sukcesu rynkowego: Marketing czy innowacje" Akademia Leona Koźmińskiego Warszawa
    Rok: 2015

  • Nazwa: Ruch turystyczny - trendy, badania, organizacja, 2016
    Opis: Wygłoszony i opublikowany referat Konferencja Uniwersytetu Szczecińskiego (Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług)
    Rok: 2016

  • Nazwa: Przedsiębiorczy uniwersytet wobec wyzwań globalizacji i europeizacji, 2016
    Opis: Referat opublikowany. Organizator: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Akademia Ignatianum w Krakowie
    Rok: 2016

  • Nazwa: II Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Outdoor - Fitness - Wellness", 2017
    Opis: Przedstawienie referatu wprowadzającego.
    Rok: 2017

  • Nazwa: VIII Gremium Ekspertów Turystyki, 2016
    Opis: Temat: Innowacyjność i konkurencyjność turystyki w Polsce, Poznań, 2016
    Rok: 2016

  • Nazwa: IV Forum Turystyki Europejskiej Przyszłośc w turystyce - Turystyka w przyszłości, 2017
    Opis: Temat Konferencji: Orientacje współczesnej turystyki: człowiek, środowisko, biznes, innowacje. Przewodniczenie obradom. Przewodniczący Komitetu Naukowego. Referat wprowadzający.
    Rok: 2017
Licencja CC BY-ND-NC 4.0
Informacje techniczne Deponujący: Janusz Olearnik
Data udostępnienia: 23-02-2018
Kolekcje Kolekcja Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Kolekcja e-Eksperci AWF Wrocław

Cytowanie

Skopiowano

Doświadczenie eksperckie - Janusz Olearnik. [ekspert] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-ND-NC 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.

Zdjęcie eksperta

Podobne zasoby

Innowacje w dobie technologii IT. Obszary - koncepcje - narzędzia

Zbigniew Malara, Małgorzata Rutkowska, książka, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych (2018)

Podejście hybrydowe w analizie ekonomicznej przedsiębiorstwa

Jacek Zabawa, praca dyplomowa, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / ekonomia i finanse (2018)

Doświadczenie eksperckie - Piotr Oleśniewicz

ekspert, Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, dziedzina nauk o kulturze fizycznej (2011)

Zobacz więcej