ZGŁOŚ PROBLEMikona ozdobna

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane
*
*
*
*
captcha
Zapoznałem/am się i akceptuję regulamin oraz politykę prywatności *

ODSYŁACZE

Link do zasobu (portal):

Link do zasobu (skrót):

http://zasobynauki.pl/zasoby/38620

Link do zasobu (repozytorium):

https://id.e-science.pl/records/38620

Typ zasobu: zbiór, baza danych

Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) ul. Tuwima i ul. Targowej w Łodzi

Widok

Metadane zasobu

Tytuł Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) ul. Tuwima i ul. Targowej w Łodzi
Osoby Autorzy: Maciej Kamiński
Partner: Politechnika Wrocławska
Opis Model zmian obciążeń ruchu samochodowego wynikających z dynamicznych zmian przepustowości dróg.
Wykorzystano 337 rejonów obliczeniowych będących podziałem Łodzi wraz okalającymi gminami. Z każdym rejonem związany jest potencjał generowania ruchu i potencjał celów zgodnie z koncepcją modelu pośrednich możliwości.
W pliku sd.geojson zawarte są punkty wraz z danymi o źródłach i celach (odpowiednio pola src i dst) punkty są reprezentacją ww. rejonów. Sieć została następnie odpowiednio zmodyfikowana tak, aby łączyć punkty generujące i agregujące ruch.
Symulację przeprowadzono najpierw uzyskując więźbę ruchu modelem pośrednich możliwości. Realizacja więźby na zadanej sieci drogowej pozwoliła uzyskać wyjściowy stan obciążeń. W modelu zablokowano parametrycznie ulice prowadzące do skrzyżowania symulując tym samym nieprzejezdność i wyłączenie z ruchu. Powtórnie obliczono realizację więźby ruchu w odcinkach drogowych. Dalszej analizie poddano różnice pomiędzy obciążeniem pierwotnym i wtórnym.
Symulacje przeprowadzone zostały z użyciem modelu pośrednich możliwości, ograniczonej przepustowością odcinków drogowych - kilkukrotnie obciążenie frakcjami ruchu zmieniło przepustowość zmieniając tym samym najkrótsze trasy ruchu. Rozkładanie podróży nastąpiło po trzech najkrótszych drogach od źródła do celu. Symulacje przeprowadzono dla ruchu w szczycie porannym (droga do pracy).
Kartogram z wynikami symulacji dostępny jest w formie zbliżenia na modelowany obszar (w1.pdf) oraz ze zmianami w kontekście całego miasta (w2.pdf). Wraz z kartogramami reprezentującymi wyniki symulacji dostępne są też szczegółowe dane o obciążeniach dróg: plik changed.geojson - pola weight - waga/koszt odcinka, original - oryginalne obciążenie odcinka, strs - obciążenie po blokadzie, change - zmiana, junc - przepływy przez skrzyżowanie. (Polski)
Słowa kluczowe "model pośrednich możliwości"@pl, "transport indywidualny"@pl, "przepustowość sieci transportowych"@pl, "obciążenie ruchem drogowym"@pl, "Łódź"@pl
Klasyfikacja Typ zasobu: zbiór, baza danych
Dyscyplina naukowa: Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Grupa docelowa: naukowcy, studenci, administracja publiczna
Szkodliwe treści: Nie
Charakterystyka Miejsce powstania: Wrocław
Czas powstania: 2015
Użyte oprogramowanie: QGIS, pankus
Język zasobu: Angielski, Polski
Zasięg geograficzny zasobu: "Łódź"
Licencja CC BY-SA 4.0
Informacje techniczne Deponujący: Maciej Kamiński
Data udostępnienia: 12-03-2019
Kolekcje Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Science PWr

Cytowanie

Skopiowano

Maciej Kamiński. Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) ul. Tuwima i ul. Targowej w Łodzi. [zbiór, baza danych] Dostępny w Atlasie Zasobów Otwartej Nauki, . Licencja: CC BY-SA 4.0, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl. Data dostępu: DD.MM.RRRR.

Podobne zasoby

Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) na ul. Narutowicza z ul. Kilińskiego w Łodzi

Maciej Kamiński, zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

MongoConnector QGIS plugin

Maciej Kamiński, kod źródłowy, Politechnika Wrocławska, dziedzina nauk technicznych / architektura i urbanistyka (2011)

Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Obciążenie odcinków sieci ulicznej ruchem osobowym (rys. 6)

Tadeusz Zipser, inny dokument, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Modelowanie komputerowe w badaniach zjawisk koncentracji w systemie osadniczym 1963-1994

Tadeusz Zipser, artykuł, rozdział, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) ul. Wólczańskiej z ul. Struga w Łodzi

Maciej Kamiński, zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) ul. Kopcińskiego z Al. Piłsudskiego w Łodzi

Maciej Kamiński, zbiór, baza danych, Politechnika Wrocławska, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)

Zobacz więcej