REPORT A PROBLEM
LINKS
Resource link (short)
http://zasobynauki.pl/zasoby/41380Resource link (repository)
https://id.e-science.pl/records/41380Resource metadata
Title |
Badania nad strukturą parametru selektywności dojazdów do pracy |
---|---|
Persons |
Authors:
Krzysztof Głogowski
Partner: Wrocław University of Science and Technology |
Description |
W pracy wykorzystano modele analiz przestrzennych oparte na idei pośrednich możliwości (intervening opportunity). Szereg analiz tych modeli przeprowadzonych w Zakładzie Urbanizacji i Planowania Przestrzennego potwierdziło również możliwości wykorzystania ich w praktyce planistycznej dla różnorodnych zadań - od badań typowo komunikacyjnych do prognozowania systemów osadniczych w skali całego kraju. Wydaje się więc, że możliwości tkwiące w ich strukturze stwarzają perspektywy do zastosowania ich jako proponowanego narzędzia prognostycznego. Większość dotychczasowych opracowań koncentruje się na opracowaniu i udoskonalaniu samego narzędzia modelowego, mniej natomiast miejsca poświęcając analizie głównego parametru sterującego samym procesem. Chcąc przynajmniej w skromnej części zapełnić tę lukę, rozpoczęto w Zakładzie Urbanizacji i Planowania Przestrzennego PWr badania idące w nieco innym kierunku. Skoncentrowano się mianowicie na selektywności kontaktów, głównym parametrze wszystkich modeli z rodziny pośrednich możliwości. Parametr ten nie tylko pełni bardzo istotną rolę w samym modelowym procesie, ale sam w sobie zasługuje na uwagę. Posiada bowiem pewne cechy nadające mu szerszy charakter i, jak wykazały różne badania, może samodzielnie pełnić rolę swego rodzaju miary procesów osadniczych. (Polish) |
Keywords | "Analiza przestrzenna"@pl, "modele pośrednich możliwości"@pl, "parametr selektywności"@pl, "splotowy model pośrednich możliwości"@pl |
Classification |
Resource type:
thesis Scientific discipline: Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018) Destination group: scientists, students, public administration Harmful content: No |
Characteristics |
Place of creation: Wrocław
Creation time: 1978 Number of pages: 317 Supervisor: Tadeusz Zipser Resource language: Polish |
License | CC BY-SA 4.0 |
Technical information |
Submitter: Elżbieta Chądzyńska Availability date: 16-09-2019 |
Collections | Kolekcja Politechniki Wrocławskiej, Kolekcja e-Biblio PWr |
Similar resources
Ekspertyza układu komunikacyjnego Wrocławia 1993: Obciążenie odcinków sieci ulicznej ruchem osobowym (rys. 6)
Tadeusz Zipser, other document, Wrocław University of Science and Technology, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Modelowanie komputerowe w badaniach zjawisk koncentracji w systemie osadniczym 1963-1994
Tadeusz Zipser, article, chapter, Wrocław University of Science and Technology, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Modelowe studium komunikacyjne dla Zespołu Miejskiego Wałbrzycha (etap II)
Maciej Dobrowolski, Krzysztof Głogowski, Tomasz Ossowicz, Jerzy Sławski, Tadeusz Zipser, book, Wrocław University of Science and Technology, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Symulacja wyłączenia z ruchu węzła (skrzyżowania) ul. Wólczańskiej z ul. Struga w Łodzi
Maciej Kamiński, dataset, database, Wrocław University of Science and Technology, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Modelowania obszaru głogowskiego
Maciej Kamiński, dataset, database, Wrocław University of Science and Technology, Dziedzina nauk społecznych / geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (2018)
Wyniki symualcji modelu pośrednich możliwości na sieci w kształcie kraty
Maciej Kamiński, dataset, database, Wrocław University of Science and Technology, Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych / architektura i urbanistyka (2018)